A2V

Στη Λα Ροσέλ της Γαλλίας εδρεύει η A2V μια εταιρία μιας ομάδας Γάλλων επιστημόνων που σχεδίασε ένα καταμαράν με αεροδυναμικό σχήμα σταγόνας, το οποίο όσο πιο γρήγορα πηγαίνει, τόσο πιο εύκολα ανεβάζει ταχύτητα και τόσο λιγότερο καταναλώνει. Το μυστικό είναι η τεχνολογία WiG (wing-in-ground) που στην ουσία χρησιμοποιεί την αεροδυναμική όπως μια πτέρυγα αεροπλάνου, ενισχυμένη από την κοντινή απόσταση με την επιφάνεια της θάλασσας. Δηλαδή, η υποπίεση στην άνω επιφάνεια της πτέρυγας είναι ίδια όπως σε ένα αεροπλάνο, από κάτω όμως η πίεση ενισχύεται αφού ο αέρας πιέζεται από την επιφάνεια του νερού. Όλο το κέντρο βάρους είναι μπροστά ώστε να μην κινδυνεύει να απογειωθεί. Οι επιβάτες κάθονται μπροστά και ο κυβερνήτης μόνος του από πάνω. Η ομάδα πίσω από το A2V έχει ήδη επενδύσει πάνω από επτά χρόνια στην ανάπτυξη του έργου και το αρχικό πρωτότυπο των 10,5 μέτρων που κατασκευάστηκε το 2015 έχει ολοκληρώσει περισσότερα από 5000 ναυτικά μίλια δοκιμών σε κύματα έως 2 μέτρα και ταχύτητες ανέμου έως 30 κόμβους. Τώρα έχει κατασκευάσει δύο ελαφρώς μεγαλύτερα επιβατηγά σκάφη 12 μέτρων (39 πόδια) για εμπορικούς σκοπούς, το πιο πρόσφατο από τα οποία μόλις τέθηκε σε λειτουργία στο λιμάνι του Μονακό.

ΜΑΝΟΣ ΡΟΥΔΑΣ

Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.